急急如律令

 

上星期報咗一份本身好急既排版,一星期內起稿,對方一直拖,我都心知咩事。覺得我報得貴,想搵第二個做。過咗截稿日,起身時突然收到message,對方問可唔可以幫佢排30頁,第二日中午前完稿。唔夠24個鐘喎,要通宵做。但我第一個念頭係,接,即刻接。


30頁,即係有around 2000 HKD,可以解決好多問題。前題係佢要即刻過數比訂,如果唔係我唔開工。中間我仲幫佢打咗個折,平啲,等佢可以唔洗唸,立即做決定。我既重點係馬上收到訂,收到訂就成功咗一半。不過我個心依然係有少少傷,本來呢單全部比我做,既唔會出事,又可以收到整數。依家只能夠收一半,係有啲……唉,又執人手尾。


執人手尾都唔係第一次,就快成為習慣。好多客第一次搵我報,都覺得我貴。搵個平既去做。人之常情。但太平,真係唔好用。用到最後,往往係對方反咗面,或者超過咗人地底線。份稿會搞唔掂,會爛尾,之後又嚟搵我。識得搵我返都仲有得夠,但係對方既唸法係,份稿我只係「copy之前個版」落去砌,唔洗設計。係我既立場,如果無原ID 或者 AI原檔,其實係要重做。


等咗兩三個鐘,對方仲未覆係咪要落手做。都有一個可能係,我落手做,要收A呢個錢。佢走去搵返原本個設計師,雖然可能本身鬧翻咗,但都有可能係用一個更低既價錢去處理。咪就加錢加頁啫,原設計師,可能加10頁,每頁100,都得。因為對佢嚟講係同一件事,同一單job。而對我嚟講係一單新job。


無既,都係個句啦,你係客,你鐘意。本書出唔出到,係你話事,決定權不在我手上。嘸理由你無委托我去做,調轉頭話我開價太高,搞到佢出唔到書呀嘛……不過其實呢啲人好多。



最近返工又落入個種,理Q得你既情況。講真我係有少少莫明奇妙,將啲唔關我事既責任壓落我到,仲想我揹起佢。我先至唔會。我既性格係有啲克人憎既,基本上係唔會幫上層揹,如果上層做啲好無謂既決定,我唔會承接呢種痛苦,會拖埋佢一齊痛。


咁無理由嘛,你公司做既決策,老細做既決定,點解會係我一個人承擔曬。而我問心,程序上都無錯,只係一直同你confirm。所有決定都係你做,咁你仲有乜好講。但我估唔到最近真係遇到個咁既老細,明明係佢話事,佢係推得就推,缷得就缷,講到完全唔關佢事咁。我心唸,你把口點講都無用,間公司係你既,蝕錢既係你。你搵我出氣結果都唔會改變。


不過我返工既態度查實咁多年都係差唔多。試過投放好多熱情,結果被討論。試過冷淡面對,又比人話唔緊張。最離奇係比人話我對公司無感情。我做乜要對份工有感情?應該咁講,以前做書,好鐘意書,因為書對我嚟講係好重要既事,關於書既嘢我好着緊,亦都容易有情緒上既起伏。但我係對書,唔係對公司。


依家返工既狀況,我只能夠講,希望快啲搵到新工。留多一日係到,都係提心吊膽。我唔想係一個咁不安既狀態工作,你唔會知老細幾時無糧出比你,幾時屈你,幾時又推一堆屎過嚟要你硬食。我好想,快啲搵到新工。起馬多2000人工,叫做幫補下。


月初因為經濟困難,忍唔住又上網求籤,我feel到其實係求到啲菩薩唔想理我了。咁又的確係既,無論做咩事都應該靠自己。鬼叫自己廢咩。籤文都講到明,無人脈,搵工難。我又真係無人脈,無辦法。


不如意向朋友吐苦水。阿匐罕有叫我搵工,佢話,你有實力,欠啲運氣。真係少有,佢以前都覺得我廢,成日呻,無目標又唔肯努力。

寫到呢到,唸起今朝段message,突然有啲可惜,好可能無咗張單。明明傾咗成個星期。不過算啦,唔係我財唔落我袋,唯有再繼續搵。希望快啲搵到,至少每個月搵到一單job。依家係好努力避免經濟崩潰。就算做通宵都要同自己講,唔可以令經濟再差落去。一定要賺多啲錢。


正職同副業雙重夾擊已經係事實,而freelance好難搵,亦都係一個事實。我好想扭轉呢個局面,努力咗半年,好似無起色。係真心有啲唔知點算。好想快啲迎來轉機。


留言