乜咁搞

望住份稿,吸咗口氣。原來係我之前有四個人校過份稿,但點解去到我手,仲會有咁多問題。份稿個版本來係我排,所有字、設計、setting都係我做。OK,我收咗錢,你拎個file比第二個搞,我都忍。但係你都比個搞得掂既搞。

我估佢地用咗好多時間去研究點圖點樣砌,但個啲圖根本就應該delete。都fine。四個月前就同佢地講你地要搵人校對,我校對要收錢。去到最後一星期,先至應承比我校,仲要壓我價。最正係,個編輯神推鬼使,send錯message比我,原來佢出要搵第二個人校稿,出1蚊比人,我呢?我收佢0.03蚊一隻字。

佢壓我價,我話,唔校lu。

之後將近一個星期,佢每日就將人地校好既稿,send比我問咁樣得唔得好唔好。我見到份稿,哇唔係喎,無落手改喎,佢highlight咗啲唔知有無問題既嘢,問返編輯。編輯唔識,走嚟問我。

咁樣收1蚊。

我無覆幾日,專注在找別的工作。編輯終於才答應,但要一星期完成45萬字。向卡樂C和肥灰呻了幾句,他們都叫我不要接⋯⋯但我沒錢,不能不接。然後,全個星期連菜都無買、WC都沒洗。辛苦校完,她居然說:

我們現在不趕時間了,延後一星期。

Diu⋯⋯

校稿是既痛苦又招人怨的事情。在這個喜歡文字獄的民族,找到錯,作者不承認,是校對錯;稿出街,沒改到,是校對錯。總之一切都是我錯。排版沒幫你校稿,又是我錯。編輯不肯先付1/2訂金,只給我1/4。那筆錢本來是要來買printer,那麼印稿和校稿都很OK。她不給,我只好用iPad拍照掃描,然後排版又說看不清楚。

後面那句就不敢講了,講了他又說會,咁你嚟啦。

我做到,我比你睇。

唔好搞,我唔想做。

當然這些我沒有輸出給編輯那邊,開個blog自己呻一呻就算。


一個月前,兩年沒見的同事突然whatspp找我聊天,聊着聊着,她忽然問起去年典禮司機失場,沒人開車,問我是怎麼回事:因為她約了支票同事去行山。

又嚟。我都知佢哋想點。我用一個非常官方的說法,我只能說我啦,好多問題是根本預見到,我亦提醒了,但一直沒有處理,就導致這樣了。

這個月斷了音訊。我想了想,哦,應該又是其他舊同事說我有千百樣不對沒有以大局為重,諸如此類。總之我永遠係衰人。

打工咁多年我都明,最緊要唔係做岩一件事,最緊要係一齊錯,一齊仆街,大家就會有「革命情誼」。最緊要老細錯既時候你同佢一齊錯,咁佢就開心,會留住你。

但我永遠都做唔到,我係會睇住你仆街,唔會幫手。

要提要講要做我都做咗。對你的評價,人前人後我講的都一樣。不過,這世上都流行、喜歡講一套做一套的人,覺得背後講的話比較真心。背後講,真心啲,大家會覺得距離拉近了因為你現在背着其他人講私密話、體己話。
 
我吃過無數悶虧,以前在出版社就常這樣,同事專門開一個whatsapp group講我壞話⋯⋯然後比我睇。
 
算了,記這些也沒用。記住最後一日,義工跟我說:謝謝你子房,那次有個問題客,你同我講,得,你搞。
 
一年我可能只接收到一句感謝,一句感謝足夠我撐一年了。


這幾天在看《吃佛》,書裡面的人慘到爆。小時候遭遇文革,父母雙亡,流落異鄉,好不容熬到有一個家庭,64了,流亡印度,回不去了。十幾歲被父親騙婚,「嫁」給姑姑的老公。生了四個孩子,養不起,送了兩個給寺院,終於熬到老公死了,自己也四十出頭,在巿場賣盜版波鞋。
 
看着書中人的人生,我居然感到療癒。噢,原來我喜歡看書是因為看着那些比自己慘的人、仆街的人,會覺得自己沒那麼慘。
 
不過其實我沒那麼覺得自己慘,在2013年之前。我也只是講一些我平時會發生的事情。是那年厚仔跟我說,你唔好講到自己好撚慘咁啦。我先知原來我的情況係慘,沒有微波爐、沒有抽濕機係慘——法師同事就常說要送一台給我,我說不要了,電費貴。

某日在聽網絡電台,每個phone in主持人都會問一句,你有冇事呀。我又突然發現,呢世人唯一一次有人問我有無事,係那次在大嶼山刮花了車,肥灰問過我一次。我被人炒、被誤會、無飯食、做手術、比車撞⋯⋯都無人問過。過年前只剩200元,旗魚還說要找我去吃點心,我跟她講過三次我要等考試成績,不能出境,她還問我要不要一起出門。
 
支票同事投訴過我沒有站在她的立場思考,真相是,我沒有接收她的情緒。最近合作的編輯也是如此,無數人發她脾氣,她向我訴苦,但我不理的。
 
朋友的情緒我會接,同事就⋯⋯但當然這可能是一大問題,因為你沒有接收到情緒,他們就不會覺得你是自己人。那些包庇呀甚麼的就不會發生在你身上。


然後我又想,是不是變成悲劇男主角我就覺得OK呢?也不是。今天我數了數想做的事情:
 
想買一個攝影棚,拍高達。想每個月組一台。
 
想去沖繩自駕遊。

想買過支wide shot,想去日本買。

想去金門拍照。
 
還想砌RG EVA。
 
計一計如果這樣,我的月收入要達到在香港時的3倍。如果我不想退休後沒屋住,收入就要是香港時的5倍。而我現在的月收入只有2500 HKD一個月。
 
我不是個開心的人,我也想令自己開心一點。既然我做甚麼都無法滿足到別人,總是招人怨。那麼,不如做自己開心的事更實際。嗯。待會就出門拍照。今天的快樂比明天的安穩重要得多。反正我也不怎麼想延續生命,那今天活得開心比較重要。

看到旅行回來的照片是挺開心的。抱怨團友同行,可能也是某程度的開心吧?

留言