唔交戲

 最近又比人diu「工作態度」,唔係話差,係話咩唔緊張,無危機意識……9 up。我記得上次咁比人diu既時候,已經係五年前,個時係伏公司,負責一個project做到第十個月,老細突然空降一位大台前主管,話要做我上司。我OK既,咁咪做囉。


當時我算係一個獨立部門,同team同事係大陸,遙距溝通。說同team都有啲勉強,因為老細既唸法係,搵兩team人嚟做同樣既事,睇一年後邊個跑出。做咗半年,我個邊大約已經成型。成型之後,就係要開發客戶,但公司無比sales我,我唯有自己去搵客,搵到客再彈比啲sales跟。點知,啲sales原本一單5000蚊既job,對我既客就開8000。


中間仲發生咗一啲事,直到第十個月,嚟咗位名義上既主管。我問過老細,咁我依家係咪under佢,老細話11月前都唔會,然後陸續將我啲人手抽過去。咁我OK既,反正我一個人都處理到。過咗一個月,主管突然話要開大會,話咩佢地個個好辛苦,做到夜晚十一點。老細好讚賞呢個主管,話呢啲就叫管理。我心唸,咁你比管理層既人工佢,我係內容創意咋喎,我管好我條channel咪得。


之後開始老細就覺得我「態度唔好」,無講出聲既。私底下討論。因為我返工好少會同同事打交道、社交,私交就幾多吓。我到個一刻都知,慣得再去爭取啲乜,我完成咗我既任務,開始搵新工。


不過華人社會都係咁,唔睇你工作能力同實力,睇你工作「態度」。勁抽象,做人好過做事,你哈巴狗咁,做到一鑊粥,但依然係會比無乜犯錯既人,容易留低。你同同事關係好,自然就會有人幫你講說話。我無辦法,呢啲唔符合我性格。我都係將手頭上既事情,做一做,做好,就收工。然後就成日比人話唔合群呀,態度唔好。


有一年我係A公司返工,講真我真係交唔到戲,好唔俾面。然後佢地就開個細group講我既工作態度。又係啲咩緊張,唔理呢樣個樣。個時已係係間公司做咗一年半,我用咗一年半時間同主編溝通,個版面要咁喎,啲相要咁喎。主編係無理過,每次我做完版,佢瞄一眼,就掉落垃圾桶(正確係廢紙回收箱)。到咗第一年零四個月,我受唔住,每次排版都等佢有時間,走埋嚟我個位,先開始微調。跟住佢地就話我返工唔做野諸如此類……呃……係咁架啦。


相反我另一位同事,即係圓周啦,就好識做人。星期六會去上教主既堂,又識得笑笑口,係咩係咩等等。又唔太會抱怨公司既事情。但佢目標好明確,默默地搵工。唔似得我,仍然係鳩hea同知自己做緊啲乜。


只可惜我個性上真係搞唔掂,是非黑白分得太清楚,唔係好事。最近youtube推咗條片,係一個youtuber講MBTI,分析INFJ人格,講中咗幾個point。唔適合係同一個工作崗位太耐,唔係唔合群而係享受收工既自由。真心,我覺得好中point。呢啲係我都無發現到既事。


講起INFJ,2兩年前做過一次,偶然有個朋友係FB po文,咪做下囉。做完之後一度覺得︰仆街啦,我做乜仲留係呢個世界?快啲死一死。全世界只佔1%……大學個時流行「做自己」,我當時已經話,做自己而覺得幸福既人,根本同其他人無分別。大學畢業之後更加,我每隔一兩個月,總會唸一次,天呀,點解我唔係好似其他人咁。尤其係香港呢個咁單一既社會,我係覺得好痛苦。一直到發現HF169呢個方案,我個心係突然間靜咗,原來,仲有後路可退。


無既,因為blogger我當日記、周記咁寫。心底話會寫得多啲。如果亦因為咁而損害到經濟,我都無辦法。或者呢個係我一生當中,無法克服既事。




話又說回來,最近比人話,我咩無理公司賺定蝕之類。如果個筆交易蝕錢要同老細講。吓,個單野,做完啦喎。我工作流程都係sales報完價,然後打單。個單交易其實做完架啦。咁點解公司蝕唔蝕錢,會壓落我到?


我唯有當佢地唱歌,呢啲無厘頭既責任同埋無必要既情緒。以及,對住呢啲人,我係唔太會用腦,咁你用腦就會有判斷,有判斷就會有價值觀,要選擇點樣做。我依家返工係將個選擇權比曬上頭,你話點就點。然後上頭就抓狂。你地都話聽我指示,這樣不對。


哦……你唔郁我份糧就得,你鐘意點講就點講。依家呢一刻,為肚皮。係香港有時仲可以為啖氣。人唔係香港,真係搞唔掂。一定要先唸肚皮,吞聲忍氣。一定要忍到一個更好既環境先至向前行。

留言