可能要加快腳步搵工

 

不知不覺在這家公司做了半年,本來預計是一邊打工一邊接job去拓展自己的事情。然而這大半年來接job量減少了好多。接job成本提高,但客戶出的錢愈來愈少,計算過成本,根本無可能做。比方說一個客戶要棚攝,平台報價費用300,租攝影棚起馬也2000一小時,結果客人開1500一小時。我呆了,那要賠錢去做嗎?


而且,主要工作那邊說好了的調薪沒有發生。坦白講老闆調了,對我當然好,不調我也沒差。不過也看透了這家公司人們的想法,老闆就是一直開空頭支票,甚麼事情都不講清楚,用話術忽悠過去。在這種情況之下,我不想擔當任何需要負責任的角色。再加上,我也不覺得公司會兌現承諾。


事情又要回到前一陣子,公司有條數未找比印刷廠。作為編輯我算是聯絡人,但我不管錢。印刷廠一直追我,追不到,就打去老闆的親戚那邊,說我不理他。親戚很熱心,跑去追老闆數,結果被老闆打回馬槍,倖倖然回來。不知怎的,我就落得一個不想理人、不回message的風評。


欸,我真的不想理呢,你有冇比錢間廠關我咩事?然後輪到會計,會計問咗個我都答唔到既問題︰「唔找數,廠會唔會唔印書?」


我話︰「我唔知喎,我唔敢問。」


「換轉是我,我就很想問了。」


我苦笑不回答。隔了幾天,老闆捉我入房照肺︰「依家廠話唔找數唔印新一期書,你到底同佢講咗啲乜?」


吓?咪group個度講個啲囉。雖然我都有懷疑會計啦,但我無特別講。然後老細係我面前打去印刷廠,印刷廠就話,你哋會計提出可以等一等,我都係聽指示,唔出書好大件事,我唔會咁唔負責任,定還是你哋改變主意?


高手,推得一乾二淨。但之後老細都係無找數。


見住班友咁樣做生意,我真係做到無乜心機,開始唔帶個腦返工。同我做嘢係好谷氣,因為我係完全唔會幫上司掩飾錯誤,要錯一齊錯,要炒車一齊炒車。真心,我會盡全力避免出錯,無意思,受苦既只有我一個。咁不如錯咗先,睇下你有咩反應。你diu9我,我咪繼續hea9你。唔係既,你會檢討既,咁下次大家做好佢。


但係大部份公司,甚至我做過咁多間公司,都係寧願解決個人,而唔去解決問題。解決個人易好多,咪再請過。解決問題好複雜,要用腦,曬時間之後又未必賺到錢。不如留低個問題,留多啲時間搵水魚,起馬有錢嘛。


依家既問題係返工唔夠錢開飯。而新近又有一個消息,本來每個月既佣金,以前係我自己計數,會計核對,OK就比我。呢件事本來就好奇怪,而公司開立五年之後終於又覺得好奇怪,所以計佣金呢件事,就回到會計手上。而會計「唔知員工有佣金」,所以,之後都無。又係好台式做法。


以前係台資書店,一年都總有一兩次會發生呢啲事。比如某個月set好咗,到數10K,就有200HKD。一個月賣10K書係好難,咁岩個個月突然嚟本村上春樹,條數爆咗上去,管理層可能會係埋數前三日,將個target調高到30K,總之令你追唔到。


華人做生意都係呢啲款,無論大或小,目標無一不是佔人便宜。無乜人真係會想做好件事。最緊要我呃你一次,呃完,我有錢,第二次再上當你只好怨你on居囉。唔似得外國人好誠實,條款咁寫,真係按條款行事。相對嚟講,佢地好似嚴肅好多,


不過又咁講,比我做外國公司,唔通我又做到咩。可能我能力唔到,先會一直係啲制度同狀況都差既公司工作,都話唔定。但長遠嚟講,要做自己嘢,過返十幾年安定生活,依家係目標之一。


煩惱在以依家既人工,根本無可能搵夠食。搵唔到不單止,仲要貼錢。連生活都成問題,要周圍借先得。莫講話移動去高雄,可能連房租都比唔起。頭好痛。不過我既目標始終都係一樣,要搵一間連鎖公司,有規模,做返兩年,熟曬所有嘢。等時機成熟,再投資一個簡單既事情。


最好同人夾份,一齊做。不過,身邊都無乜咁既人。而且我個心都仲唸住要依賴其他人,真係搞唔掂。其實現在每一天起來都還是會煩惱怎麼活,往後怎麼死。人總是會死的,我是怕死的那一刻,不能夠乾乾淨淨。


留言